У Південній Кореї почнуть випробування "розумних" автобусів за допомогою 5G
Провідна південнокорейська телекомунікаційна компанія KT протестує через мережу 5G два самокерованих електричних автобуси в рамках проекту Smart City. Якщо технологія автономного керування дає можливість транспортним засобам самостійно пересуватися, то нова технологія V2X, встановлена на автобусах KT, дає змогу машинам взаємодіяти між собою і з дорожньою інфраструктурою. Це має знизити кількість ДТП і зменшити затори на дорогах.
Компанія КТ проведе випробування двох т.зв. “кооперативних” автономних електробусів на полігоні в Панзі на південь від Сеула, відомому як південнокорейський аналог Кремнієвої долини. Це буде перший “розумний” електробус, випробуваний в Південній Кореї. Мета KT — запустити комерційний сервіс таких машин поки що на спеціально відведеній території.
“Їх випробують до другої половини 2021 року”, – сказав агентству AjuDaily PR-менеджер KT Сон Бу-сік. “Модель сервісу для самоврядних автобусів орієнтована на жителів і бізнесменів промислового комплексу Панге”, — сказав він, додавши, що тестові автобуси за V2X технологією зможуть взаємодіяти між собою і з дорожньою інфраструктурою — камерами відеоспостереження (CCTV) і світлофорами.
Тестові електричні автобуси були побудовані у співпраці з Edison Motors, вітчизняним виробником електромобілів, і Phantom AI, стартапом технологій автономного керування в Кремнієвій долині. КТ буде застосовувати технологію супутникової навігації для позиціонування в реальному часі (RТК), яка підвищує точність даних про місцезнаходження, а також локальну динамічну карту (LDM) і геоінформаційну систему (GIS).
Відзначимо, що компанія КТ вже накопичила досвід у тестуванні автономних автобусів. Так, вона продемонструвала самокерований через мережу 5G автобус (ще з ДВЗ) на східному гірськолижному курорті Пхенчхана, який приймав зимові Олімпійські ігри 2018 року. Олімпійське село відіграло роль невеликого “розумного міста” (Smart City) для тестування різних технологій, оскільки мало мережу 5G, автономне керування та Інтернет речей (IoT).